Alibaba’nın sahibi olduğu South China Morning Post gazetesinin haberinde, şirketin, Çinli dokuma ve hazır giysi kümesi Youngor’a satılacağı belirtildi.
Haberde tarafların, satışı bu hafta içinde kamuoyuna duyurmasının beklendiği kaydedildi.
Alibaba, Çin ana karasında faaliyet gösteren büyük mağaza zinciri Intime’ı 2017’de 2,5 milyar dolara satın almıştı. Satın alma, kümenin o periyotta çevrim içi ve perakende alışveriş kanallarını birleştirme stratejisi kapsamında yapılmıştı.
Son birkaç yılda teknoloji irtibatlı çekirdek iş kollarına odaklanma stratejisiyle yeni yapılanmaya giden küme, e-ticaret ve teknoloji bölümü dışındaki varlıklarını elden çıkarma yoluna gidiyor.
YENİ YAPILANMA
Alibaba, Mart 2023’te şirketin çatı holdingden bağımsız faaliyet gösterecek 6 iş kümesine bölündüğü yapılanma planını duyurmuştu.
Şirketin amiral gemisi niteliğindeki e-ticaret platformları Taobao-Tmall, bulut bilişim hizmetleri sağlayıcısı Cloud Intelligence, lojistik hizmetleri sağlayıcısı Cainiao Smart Logistics, dijital iş tahlilleri alanında faaliyet gösteren Küresel Digital Business, lokal teknoloji hizmetleri sağlayıcısı Local Services ve medya ile cümbüş bölümü teşebbüslerini kapsayan Digital Media and Entertainment kümelerinin, bağımsız yönetilen şirketler olarak faaliyet göstermesi planlanmıştı.
Yeni yapılanmayla her iş kümesinin piyasada bağımsız varlık göstermesi, rekabet konusunda kendi yolunu çizmesi ve halka arz dahil kendi finansman kaynaklarını yaratması hedeflendiği belirtilmişti.